Hvordan køber jeg billet til Musikhuset Esbjerg?

Den nemmeste måde at købe billet til Musikhuset Esbjerg er ved at gøre det her på siden. Du kan også købe billet ved at ringe til vores billetudbyder, Billetten, og du kan købe billet i vores café og billetsalg, Kulissen.

 

Billetkøb på hjemmesiden

Under Program øverst på siden skal du finde det arrangement, du gerne vil opleve, så skal du vælge dine pladser, trykke på Køb billet, trykke på Læg i kurv, vælge billettype og derefter følge vejledningen.

Du skal som udgangspunkt vælge billetypen Normalpris. Abo 1 og Abo 2 er forbehold medlemmer af Teater- og Musikhusvennerne. Her kan læse mere om alle fordelene ved at blive medlem af Teater- og Musikhusvennerne.

Når du har købt billet, modtager du en mail med din billet. Når du skal opleve dit arrangement, kan du blot vise billetten på din telefon. Har du ikke en smartphone, kan du også udskrive din billet og vise den.

 

Billetkøb i Musikhusets billetsalg

Ønsker du personlig betjening, når du skal købe billetter, kan du få hjælp i Kulissen, som er Musikhuset Esbjergs café og billetsalg. Kulissen har åbent alle ugens dage kl. 11:00-18:00 samt i forbindelse med kulturarrangementer.

Vær opmærksom på, at du ikke har mulighed for at få udprintet billetter på traditionelt billetpapir i Musikhuset. Køber du billet din billet i Kulissen, får du billetten udskrevet på bonpapir, og desuden bliver billetten sendt til din mail som en pdf-fil, du selv kan printe.

 

Billetkøb via telefon

Har du brug for hjælp til dit billetkøb, er du meget velkommen til at ringe til Musikhuset Esbjergs billetudbyder, Billetten, på 76 10 90 10. Billettens telefoner er åbne alle hverdage kl. 10.00 til kl. 16.00.

Det er ikke muligt at købe billetter ved at ringe direkte til Musikhuset Esbjerg.

 

Hvorfor skal jeg betale gebyr?

Når du køber billet til et arrangement i Musikhuset Esbjerg, betaler du et billetgebyr på kr. 30,- pr. billet. Gebyret er inkluderet i den pris, der fremgår på hjemmesiden, og den lægges således ikke oveni.

Gebyret går til at dække de udgifter, vi har til vores billetudbyder, Billetten, der går til håndtering, vedligeholdelse og udvikling af billetsystemet.

Alle onlineordrer bliver desuden pålagt et ordregebyr på 5 kroner. Ordregebyret går til at dække de udgifter, Billetten har, når de sender en SMS til dig med et link til dine billetter. SMS’en sendes for at imødegå et stigende problem med, at mails med billetter ender i uønsket mail hos kunderne eller først godkendes af mailservere efter flere dage og således ikke er når frem til kunden med det samme.